Authentieke documenten die niet door deurwaarders worden betekend, zullen ook worden gedigitaliseerd
In navolging van het meer algemene project van digitalisering van juridische documenten, zullen alle documenten van gerechtsdeurwaarders voortaan worden geregistreerd op een daartoe beveiligd platform.

Sinds 10 december 2021 is er iets nieuws op het gebied van de digitalisering van justitie. Momenteel moeten gerechtsdeurwaarders al een deel van hun documenten coderen op een platform, Het Centraal register van gedematerialiseerde authentieke akten (CREA).
Dit register biedt garanties voor de vertrouwelijkheid, de integriteit en de leesbaarheid van de documenten. Het verzamelen van deze documenten verhoogt de transparantie van de activiteiten van elke gerechtsdeurwaarder. Naast deze controlemogelijkheid wordt hiermee voorkomen dat documenten door individuele gerechtsdeurwaarders verloren gaan.
De gerechtsdeurwaarders moeten hun documenten registreren binnen drie dagen na de afgifte van het document.
Aanvankelijk moesten alleen door de deurwaarder betekende akten worden geregistreerd. De nieuwigheid introduceert de registratie van authentieke akten die niet betekend zijn, namelijk:
- het proces-verbaal van gerechtelijke, onderhandse of vrijwillige verkoop van roerende goederen;
- het proces-verbaal van vaststelling;
- het proces-verbaal van opheffing van de immobilisatie van een voertuig;
- het proces-verbaal van niet-betwisting;
- het proces-verbaal van kantonnement;
- het proces-verbaal van evenredige verdeling;
- de aanplakbrief;
- de protestakte;
- het proces-verbaal van sekwester;
- het proces-verbaal van verduistering van goederen;
- het proces-verbaal van verdeling.